Kalça Eklemi Hastalıkları

kalça hast.jpg

KALÇA EKLEMİ AVAZKÜLER NEKROZU, KİREÇLENMESİ VE LAZER İLE TEDAVİSİ:

Kalça eklemindeki kıkırdağın aşınması, dejenerasyonu(harabiyeti) ve incelmesi sonucu alttaki kemik yapıların birbirine sürtmesiyle oluşan eklemin ağrılı ve hareket sınırlamasıyla giden durumdur.

SEBEPLER: Büyük ihtimalle ailesel faktörler ön plandadır. Aşırı steroid(kortizon) kullanımı, femur başı avazküler nekrozları(damarsızlaşma ile oluşan doku ölümü) vs diğer risk faktörleri (Yaşlı, obez, kalçaya aşırı yük bindiren meslekler v.s.) olabilir.
    BELİRTİLER: Hasta bacak bacak üstüne atmakta veya bağdaş kurmakta zorlanmaya başlar. Sabah uyandığında ilk belirti kasık bölgesinde ağrı ve sertlik, bazen uyluğa, bazen kalçaya yayılabilir. Ağrılar aktivite ile artar, dinlenmekle azalır. Tedavi olmaz ve kireçlenme ilerlerse, ağrılar istirahat ile de devam eder ve gece uykudan uyandıran ağrılara dönüşebilir.
    TEDAVİ: Kalça kireçlenmesi normalde geriye dönüşümsüz bir hastalıktır, ama düşük enerjili lazer tedavisi ile eklem kıkırdakları ve alttaki kemik dokuda kanlanma ve beslenme artar, kıkırdak hücrelerinin bölünerek çoğalması hızlanır. Başlangıç ve orta evredeki hastalık tamamen iyileşir ileri evredeki vakalarda bile genel durumda %60-80 rahatlama sağlanabilir ve protez operasyonu yıllarca ileriye bırakılabilir.
    Total kalça protezi operasyonu ise ileri yaş hastalara ve başka hiçbir tedavi yöntemi sonuç vermediği zaman uygulanabilir çünkü protezin 10-12 yıllık bir ömrü söz konusudur ve tekrarlayan protez operasyonları ilkine göre başarısız olabiliyor.